Program wychowawczy szkoły to kompletne rozwiązanie dla szkół, które chcą świadomie rozwijać się w dziedzinie wychowania. Opracowana przez doświadczonego dyrektora metoda pracy z nauczycielami, dyrektorem, rodzicami i uczniami pozwala na skoordynowanie działań wychowawczych, dopasowanie metod oraz uwzględnienie kontekstu szkoły po to by twoja szkoła jeszcze lepiej odpowiadała na rosnące potrzeby uczniów.
Uczestnicy będą mieli podstawową wiedzę do rozpoczęcia pracy nad stworzeniem programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Zamiast prostych metod i narzędzi uczestnicy spojrzą na swoją szkołę z perspektywy systemu wychowawczego. To podejście oparte na poznaniu założeń, wypracowaniu umiejętności wychowawczych, budowaniu zespołu oraz zrozumieniu i wykorzystaniu warunków i kontekstu, w którym znajduje się szkoła. Ten wykład to początek budowania świadomej i metodycznej koncepcji działań wychowawczych w szkole.
Uczestnicy w trakcie warsztatów przygotują się do budowania programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły, w przypadku rady pedagogicznej – zbudują lub zmodyfikują własny program. Na zajęciach stworzą lub dostosują dostępne narzędzia do przeprowadzenia wstępnej diagnozy potrzeb i trudności wychowawczych, na jakie napotykają w szkole. Na ich podstawie sformułują cele wychowawcze, zidentyfikują wartości ważne dla społeczności szkolnej. Następnie wyodrębnią zadania i działania prowadzące do celów w formie planu pracy wychowawczej. Jednocześnie z planem będą formułowali pytania do ewaluacji programu wychowawczo – profilaktycznego.
Wspomaganie szkoły w budowaniu, diagnozie, realizacji, monitorowaniu, ewaluacji programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
W trakcie wspomagania nauczyciele korzystając z pomocy i wsparcia zbudują lub zmodyfikują własny program. Stworzą lub dostosują dostępne narzędzia do przeprowadzenia wstępnej diagnozy potrzeb i trudności wychowawczych, na jakie napotykają w swojej szkole. Na ich podstawie sformułują cele wychowawcze, zidentyfikują wartości ważne dla społeczności szkolnej. Następnie wyodrębnią zadania i działania prowadzące do celów w formie planu pracy wychowawczej. Jednocześnie z planem będą formułowali pytania do ewaluacji programu wychowawczo – profilaktycznego. W trakcie realizacji skorzystają z doradztwa i konsultacji.
Kontunuując korzystanie z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików Cookie. więcej informacji
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.